چهارشنبه 13 تیر 1403    2024/7/3

پنجشنبه 22 تیر 1402 ، 10 : 13

کد خبر :

امروز کدام فیلم‌های "حوا" به روی پرده سینما فرهنگ شیراز می‌رود؟

سومین روز جشنواره سینمایی حوا در شیراز با اکران سه فیلم مستند و ۲ فیلم سینمایی در سینما فرهنگ ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرنگار سبحان ، در نوبت نخست از ساعت ۱۵ مستند "هیچکس منتظرت نیست" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن اسلام‌زاده به روی پرده می‌رود.

این مستند که به یکی از تلخ‌ترین آسیب‌های اجتماعی متوجه جامعه زنان میپردازد، داستان زنانی است به مرکز نگهداری زنان کارتون خواب مراجعه می‌کنند، دچار آسیب‌های اجتماعی، از قبیل اعتیاد و روسپیگری شده‌اند و خانواده آن‌ها را طرد کرده است.

این مستند سینمایی علاوه بر کسب جایزه ویژه بهترین فیلم مستند از نگاه داوران ناجی هنر پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»، در چهلمین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشته و اولین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه مستندهای بلند هجدهمین دوره جشنواره «سینمای مسلمان کازان» رقم خورده است.

پس از آن در سانس دوم از ساعت ۱۷ فیلم سینمایی کاپیتان در سینما فرهنگ اکران می‌شود، این فیلم سینمایی نوشته امیر محمد عبدی و به کارکردانی محمد حمزه‌ای و با بازی هنرمندانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان و ارغوان شعبانی است که در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نیز اکران شده است.

این فیلم سینمایی داستانی که در بخش کودکان بیمارستان اطفال میگذرد داستان پسر بچه‌ای به نام عیسی است که رویای فوتبالیست شدن دارد و تلاش می‌کند قبل از آخرین عمل سنگین، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رویای خود دست یابد.

امروز کدام فیلم‌های "حوا" به روی پرده سینما فرهنگ شیراز می‌رود؟

اکران هفت بهار نارنج سومین سانس امروز جشنواره حوا در شیراز است که ساعت ۱۹ به روی پرده سینما فرهنگ می‌رود.

علی نصیریان، لادن مستوفی، سارا رسول‌زاده، فرهاد آئیش، هومن حاجی عبداللهی، فرج گل سفیدی، باران سلطانی مقدم و آرشا گل سفیدی بازیگران سینمایی هفت بهار نارنج هستند و علی نصیریان برای بازی در این فیلم سیمرغ برترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

احمد رفیع‌زاده فیلم‌نامه نویس و فرشاد گل‌سفیدی کارگردان هفت بهار نارنج هستند، فیلمی که قصه عشق اساطیری شمس و طلعت را روایت می‌کند.

در نوبت پایانی اکران سومین روز جشنواره سینمایی خوا در شیراز، ۲ مستند کل فاطمه و لوتوس اکران می‌شود.

مستند کل فاطمه ساخته مهدی زمانپور کیاسری است و زندگی همسر مرحوم کربلایی خضراله مردانی برمائی را روایت می‌کند که در فاصله ۶ کیلومتری روستای برما در مجاورت زمین های شالیزاری برای خودش و فرزندانش یه سرپناه ساخته و به سختی تلاش میکند.

این مستند روایت زندگی یک زن روستایی ناشنوا است که با وجود محدودیت‌هایی که دارد به امور فرزندانش رسیدگی و فعالیت روزمرهاش را مانند بقیه دنبال می‌کند. کل فاطمه زمین شالیکاری دارد و همراه سه فرزندش علاوه بر کشاورزی دامداری نیز می‌کند.

امروز کدام فیلم‌های "حوا" به روی پرده سینما فرهنگ شیراز می‌رود؟

آخرین اکران سومین روز از جشنواره حوا در شیراز نیز به لوتوس اختصاص دارد؛ مستندی ساخته محمدرضا وطن دوست، که تا کنون جوایز ملی و بین‌المللی بسیاری همچون جایزه نگاه هنری از شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «بیگ اسکای» آمریکا، تندیس بهترین کارگردانی از هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «بیروت» لبنان، تندیس فیروزه‌ای جایزه ویژه هیات داوران در بخش بین‌الملل یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت ایران و تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند از دهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران در خانه سینما را کسب کرده است.

لوتوس روایتگر زندگی پیرزنی که ۱۲ سال در انتظار مجوز ورود به جزیره نشسته‌ است تا به دیدار تنها ساکن آن برود.


پنجشنبه 22 تیر 1402 ، 10 : 13

کد خبر :

بازدید : 221
• بزرگنمایی متن خبر


سرخط اخبار استان ها

پربازدیدترین ها